PolLogia (II)

Data ostatniej modyfikacji:
2015-08-20
Autor: 
Justyna Siestrzeńcewicz-Bohusz
nauczycielka w SP 3 we Wrocławiu
Organizator: 

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów
http://logo.oeiizk.waw.pl

Program Wspierania Edukacji Informatycznej firmy Microsoft "Partnerstwo dla Przyszłości"
realizowany w porozumieniu z Ministerstwem Edukacji Narodowej
http://www.pdp.edu.pl

ul. Raszyńska 8/10, 02-026 Warszawa
e-mail: pollogia@oeiizk.waw.pl

 

Terminy: 

W 2012 roku zawody zostały zawieszone.

 

Jest to nowy ogólnopolski konkurs informatyczny dla gimnazjalistów, polegającym na rozwiązywaniu zadań algorytmicznych w języku Logo. Czerpie z doświadczeń organizowanego od wielu lat na terenie województwa mazowieckiego konkursu Logia, a sądząc z jego prestiżu, z pewnością z roku na rok będzie zyskiwał na popularności. PolLogia to konkurs jest ambitny, wymagający od uczestników nie tylko znajomości języka programowania, ale również umiejętności logicznego myślenia, wyobraźni i stosowania wiedzy matematycznej w praktyce. Laureaci i finaliści otrzymują dyplomy i nagrody rzeczowe. Mogą także otrzymać preferencje za szczególne osiągnięcia w konkursach ogólnopolskich przy rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych.

W przygotowaniu się do konkursu pomocna może być książka "Konkursy Informatyczne LOGIA i miniLOGIA" zawierająca zadania z rozwiązaniami z lat 2002-2008.

 

Historia: 

Konkurs jest organizowany od roku szkolnego 2008/09, ale wzorowany na konkursie Logia dla województwa mazowieckiego, który rozgrywany jest od 2000 roku (a w latach 1994-1999 jako Warszawski Konkurs Informatyczny).

W I edycji konkursu w roku 2009 zwyciężył Wojciech Kozaczewski z Gminnego Zespołu Szkół w Bielanach Wrocławskich. Gratulujemy!

 

Skrót regulaminu: 
  • Zawody I stopnia polegają na samodzielnym rozwiązaniu trzech zadań konkursowych z dziedziny grafiki. Można to robić w dowolnym miejscu i czasie. Treści zadań są publikowane na stronach organizatorów konkursu.
  • Zawody II stopnia polegają na samodzielnym rozwiązaniu trzech zadań konkursowych z zakresu grafiki, definiowania funkcji w Logo oraz przetwarzania słów i odbywają się w tym samym czasie w macierzystych szkołach w warunkach kontrolowanej samodzielności. Na rozwiązanie zadań uczestnicy mają 120 minut.
  • Zawody III stopnia to finał ogólnopolski. Polega on na samodzielnym rozwiązaniu trzech zadań konkursowych z zakresu grafiki, definiowania funkcji w Logo oraz przetwarzania słów i list. Zawody odbywają się w Warszawie w warunkach kontrolowanej samodzielności. Na rozwiązanie zadań uczestnicy również mają 120 minut.
  • Po I i II etapie uczestnicy konkursu przesyłają swoje rozwiązania za pomocą specjalnego formularza na portal „Partnerstwo dla przyszłości”. Rozwiązania ocenia specjalna komisja, która ustala listę osób zakwalifikowanych do kolejnego etapu, a po finale ustala listę laureatów.

  

Przykładowe zadania: 

1. Napisz bezparametrowa procedurę ORNAMENT, tworzącą na środku ekranu poniższy rysunek. Szerokość rysunku wynosi 400.

 

 

2. Napisz procedurę POSADZKA :n, po wywołaniu której będą rysowane na środku ekranu posadzki według poniższego wzoru. Parametr :n oznacza liczbę pomarańczowych elementów w pionie lub poziomie i może przyjmować wartości od 1 do 11. Długość boku małego kwadratu wynosi 10.

 

 

3. Dywan powstaje przez połączenie kwadratowych elementów, takich jak na rysunku. Długość boku kwadratowego elementu wynosi 80. Napisz procedurę DYWAN :szer :wys, po wywołaniu której będą rysowane na środku ekranu prostokątne dywany. Parametr :szer oznacza szerokość dywanu (liczbę elementów ułożonych w poziomie) i może się zmieniać w zakresie od 1 do 9, a parametr :wys – jego wysokość (liczbę elementów ułożonych w pionie) i może się zmieniać od 1 do 6. Poniżej przykładowe wywołania procedury.

 

 

 

Proste zadania

Bardzo proste zadania ;p Myślę że sobie poradzę :)) W ogóle wow! Logo to taki fajny program. Takie coś to jest proste ;))) Mam nadzieję się załapać do pierwszej mistrzowskiej trójki.

Powrót na górę strony