Wingeom

Data ostatniej modyfikacji:
2009-12-27
Autor recenzji: 
Piotr Pawlikowski
nauczyciel w I LO w Kluczborku
Autor: 

Richard Parris

Dział matematyki: 
geometria analityczna
geometria syntetyczna
geometria wektorowa
geometria przestrzenna
Poziom edukacyjny: 
szkoła podstawowa
gimnazjum
szkoła średnia z maturą
szkoła profilowana zawodowa

Jest to darmowy program, który może być wykorzystywany bez żadnych ograniczeń. Ściąga się go ze strony autora. Jest dostępny w polskiej wersji językowej. Nie wymaga instalacji. Z powodzeniem nadaje się do wspomagania nauczania geometrii na wszystkich etapach kształcenia.

Najważniejsze części programu to moduły 2D i 3D. Za ich pomocą można łatwo wizualizować i przedstawiać w sposób dynamiczny własności figur geometrycznych, twierdzenia oraz przekształcenia geometryczne na płaszczyźnie jak i w przestrzeni. Każda część programu posiada obszerne pliki pomocy, dzięki którym można samodzielnie dowiedzieć się, jak korzystać z różnych opcji programu. Sporządzone obrazy można eksportować do programów graficznych i edytorów tekstów. Można je również drukować bezpośrednio w dowolnie zadanej skali.

Jako przykłady wykorzystania programu Wingeom niech posłużą zamieszczone poniżej pliki.

Pliki do pobrania:

pole_trojkata.wg2, tw_Pitagorasa.wg2, czworokatny_parkietaz.wg2,

archimedes.wg3, przekroje_szescianu.wg3, transformacja_szescian-osmioscian.wg3.

Instrukcja korzystania z plików:
1. Zapisz pliki na dysku komputera.
2. Uruchom program Wingeom.
3. Pliki z rozszerzeniem .wg2 otwiera się w oknie 2D, a pliki .wg3 w oknie 3D.
4. Otwórz odpowiednie okno (2D - kliknij “Okno” i wybierz “2-wymiarowe” lub naciśnij F2, 3D – kliknij “Okno” i wybierz “3-wymiarowe” lub naciśnij F3).
5. Otwórz odpowiedni plik i zmaksymalizuj go.
6. Postępuj zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie.

 

Zastosowanie w szkole: 

nauczanie geometrii płaskiej i trójwymiarowej

 

Powrót na górę strony