rejestracja: wrzesień
finał ogólnoświatowy: lipiec (2016 Seattle - USA)
Jest to, jak twierdzą organizatorzy, największy konkurs technologiczny dla studentów na świecie. Koncentruje się głównie na kreatywności oraz korzystaniu z najnowszych osiągnięć technologicznych. Tegoroczne hasło konkursu brzmi Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga rozwiązać najtrudniejsze problemy ludzkości.
Zmagania konkursowe odbywają się w dziewięciu kategoriach:
- projektowanie oprogramowania
- projektowanie systemów wbudowanych
- projektowanie gier
- technologie informatyczne
- robotyka i algorytmy
- mashup
- fotografia
- film krótkometrażowy
- design.
Konkurs składa się z trzech rund: eliminacji, finałów krajowych oraz finału międzynarodowego. Członkami zespołów biorących udział w Imagine Cup są zwykle nie tylko informatycy, ale też specjaliści z innych dziedzin, np. reprezentujący Polskę w 2009 roku zespół Demoscene Spirit składał się ze studentów trzech poznańskich uczelni: Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Akademii Sztuk Pięknych oraz Uniwersytetu Medycznego.
Konkurs odbywa się od 2003 roku, zawsze pod innym hasłem. Finały odbywały się do tej pory w następujących miastach (w nawiasie podajemy liczbę uczestników i krajów ich pochodzenia):
- 2003 - Barcelona/Hiszpania - Łącznik między ludźmi: informacja, systemy, urządzenia, sieci (1000/25),
- 2004 - São Paulo/Brazylia - Wyobraź sobie świat, w którym inteligentne technologie czynią codzienne życie łatwiejszym (10 000/90),
- 2005 - Yokohama/Japonia - Wyobraź sobie świat, w którym technologia znosi bariery między ludźmi (30 000/97),
- 2006 - Delhi/Indie - Wyobraź sobie świat, w którym technologia pozwala nam zdrowiej żyć (65 000/106),
- 2007 - Seul/Korea Południowa - Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga rozwiązywać najtrudniejsze problemy (300 000/142),
- 2008 - Paryż/Francja - Wyobraź sobie świat, w którym technologia chroni nasze środowisko (210 000/126),
- 2009 - Kair/Egipt - Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga rozwiązywać najtrudniejsze problemy (300 000/124),
- 2010 - Warszawa/ Polska - Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga rozwiązywać najtrudniejsze problemy (325 000/120),
- 2011 - Nowy Jork/ USA - Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga rozwiązywać najtrudniejsze problemy (350 000/183),
- 2012 - Sydney/Australia - Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga rozwiązywać najtrudniejsze problemy
- 2013 - St. Petersburg/Rosja - Wszystkie marzenia są mile widziane.
- 2014 - Seattle/USA -
- 2015 - Seattle/USA - Technologia Kinect
- 2016 - Seattle/USA - Pitch Wyzwanie
- Drużyna może składać się maksymalnie z czterech studentów, niekoniecznie z tej samej uczelni lub kraju.
- Każda drużyna ma możliwość skorzystania z pomocy mentora – nie jest to obowiązkowe, ale może okazać się przydatne.
- Zespół może również współpracować z projektantem interfejsu, czyli osoby studiującej wzornictwo, komunikację wizualną, grafikę użytkową lub kierunki pokrewne. Może on wspomagać drużynę w przygotowaniu interfejsu oraz szaty graficznej projektu, niemniej jednak nie może brać udziału w jego prezentacji podczas finału konkursu.
Cytując organizatorów, zadanie jest jedno:
Zwal nas z nóg! Stwórz prawdziwe Oprogramowanie, które będzie korzystało z narzędzi i technologii Microsoft. Pamiętaj, że w grę wchodzą już nie tylko komputery. Zrób to z rozmachem!